حرمه

نویسندگان
پیوندها

تخریب ذهن مسلمانان بر ارزشهای خود با بازی های غربی

چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸ ق.ظ

در حوزه جنگ نرم، رسانه‌ها به‌عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرند که از آن با عنوان جنگ رسانه‌ای یاد می‌شود. هر رسانه هم مخاطب خاص خود را دارد. دشمنان سعی می‌کنند از تمام ابزارهای رسانه‌ای در این راستا استفاده کنند. عده‌ای روزنامه و مجله دوست دارند، عده‌ای کارتون تلویزیونی، عده‌ای عاشق فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها هستند و عده‌ای هم که عمدتا جوان و نوجوان هستند بازی‌های رایانه‌ای را دوست دارند. از این بابت بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یک رسانه در کنار دیگر رسانه‌ها قرار گرفته اما قدرت تاثیرگذاری آن  از رسانه‌های دیگر بیشتر است.

تسخیر ذهن جوانان به کمک بازی رایانه ای

امروزه ثابت شده که بازی‌های رایانه‌ای از موثرترین روش هایی است که همراه باسرگرم کردن مخاطب، در طول زمان بر رفتار و منش فرد نیز تاثیر گذار است، به همین جهت غربی ها برای اینکه بتوانند ذهن جوانان را تسخیر کنند، از بازی های رایانه ای برای کمک به اجرای سیاست های شوم خود استفاده می کنند.

این نکته قابل تامل است که بازی‌های رایانه‌ای فقط یک ابزار برای گذران اوقات نیست و تولیدکننده‌های غربی از این راه اطلاعات غلط و فرهنگی مورد نظر خود را به سایر کشورها تسری می‌دهند.

واقعیتی به نام تهاجم فرهنگی، چهارمین نکته ای بود که رهبر انقلاب توجه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را به آن جلب کردند.

ایشان با اشاره به سخنان چهره های فرهنگی و سیاسی کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی درباره تهاجم فرهنگی آمریکا علیه سایر فرهنگها افزودند:واقعیتی که سالها قبل، آن را گوشزد می کردم هم اکنون، عینیات انکار ناپذیری یافته است.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس یک واقعیت دیگر را مورد اشاره قرار دادند:«فعالیت حداقل صدها رسانه صوتی، تصویری، مکتوب و اینترنتی در جهان با هدف مشخص تأثیرگذاری بر ذهن و رفتار ملت ایران.»

ایشان برخی بازی های رایانه ای و اسباب بازیهای وارداتی را از جمله مصداق هایی خواندند که در ترویج رفتار و سبک زندگی غربی در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ایرانی تأثیرگذاری میکند.

تخریب ذهن مسلمانان بر ارزشهای خود با بازی ها

غربیها با ساختن چنین بازی هایی قصد تخریب ذهن مسلمانان راب رخلاف ارزشها و گفته ها ی اسلام از همان دوران کودکی دارند و اینگونه فکرها با بازی کردن مداوم در حافظه بلندمدت کودکان برای همیشه باقی خواهدماند .

متاسفانه بازی‌های تولید کشورهای دیگر با قیمت ارزان و امکان دانلود رایگان در دسترس فرزندان ما قرار می‌گیرد و این یکی از شیوه‌های به نتیجه رسیدن استکبار و کشورهای مهاجم است.

امروزه کشورهای غربی در جنگ نرم فقط به تبلیغات و فیلم بسنده نکردند بلکه حتی در بازیهای رایانه ای کودکانه نیز فعالیت خود را به طور محسوس شروع کرده اند . برای مثال در بازی کودکانه farm frenzi pizza party با مفیدنشان دادن خوک که از نظر اسلام نجس میباشد قصد تخریب ذهن کودکان مسلمان را دارند . در این بازی خوکی که حتی از نظر اقتصادی غربی ها هم از گاو و گوساله برای یک مزرعه دار به صرفه تر نیست را بهترین راه درآمدزایی و مفیدترین حیوان خانگی جلوه میدهند تا این فکر در ذهن فرزندان ما ایجاد شود که خوک برخلاف چیزی که اسلام گفته است بسیار مفید و بهترین دام خانگی است.

درجدیدترین نسخه بازی پرندگان خشمگین در دو مراحل آن باید به سمت نقشه ایران و برج میلاد حمله کنید . پس باید در انتخاب بازیهای رایانه ای برای کودکان خود دقت بیشتری را بکار ببریم و گاهی اوقات هنگام بازی کردن فرزندانتان در کنار آنها نشسته و بازی رایانه ای آنها را نگاه کنید با این کار هم دوستی بیشتری بین شما و فرزندتان ایجاد میشود و هم میتوانید مطمئن شوید که بازی آسیبی به ذهنش نمیزند .

خوراک فکری نوجوانان با بازی های غربی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور برای تولید بازی‌های رایانه‌ای، گفت: بازی‌های رایانه‌ای غربی، یکی از ابعاد تهاجم فرهنگی است.

بیژن نوباوه ادامه داد: یکی از امکانات این فضا بازی‌های رایانه‌ای است که بخشی از گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان است اما توجه به آثار و تبعات استفاده از بازی‌های رایانه‌ای تولید کشورهای غربی مسئله بسیار مهمی است چرا که ما باید خودمان تولیدکننده خوراک فکری نوجوانانمان باشیم.

راهکارهای مقابله با این تهاجم فرهنگی

رهبر انقلاب کار و ابتکار را اساس برخورد حکیمانه با مقوله تهاجم فرهنگی دانستند و تأکید کردند: باید با تلاش مبتکرانه به مقابله با این مقوله پرداخت که در این زمینه مسئولیت صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سنگین است.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه به وزارت ارشاد توصیه موکد کردند:تولید کتاب، ترجمه کتاب های مفید، تولید فیلم های سینمایی جذاب با تکیه بر ظرفیت های بالای ساخت فیلم، تولید بازی های رایانه ای مفید، ترویج بازی های پر تحرک و تولید اسباب بازی های معنا دار و جذاب را در دستور کار قرار دهد.

از این رو به نظر می رسد بهترین روش برای محدود سازی پیامدهای ناشی ازبازی های مخرب و ضد اجتماعی و همچنین سالم سازی فرآیند آموزش کودکان و نوجوانان از طریق بازی، لازم است تا خانواده هاآگاه شده و به طور مستقیم اهرم کنترل بازی فرزندان خود دردست بگیرند و متولیان امور فرهنگی کشورنیزبا جایگزینی بازی های ایرانی، اسلامی به جای بازی های خشن و بد آموز غربی و ایجاد تفریحات سالم جانشینی مناسب برای این گونه بازی ها فراهم کنند./ح

نظرات  (۱)

سلام
وبلاگ جالبی دارید
خوشحال میشم از وبلاگم دیدن کنید
اگه دوست داشتید نظر هم بدین
موفق باشید
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی